Dviračių istorija
-
Dviračių istorija
Dar 15-to amžiaus pabaigoje agregato panašaus į dviratį eskizas buvo nupieštas Leonardo da Vinci rankraščiuose.
Pirmasis dviratis, kuris jau turėjo ne tik ratus, bet ir vairą su vairalazde buvo sukurtas 1817 metais Karlo Draiso Vokietijoje. Dviratis buvo medinis, be pedalų, kuris riedėjo spiriantis kojomis.
Prancūzas Pierre Michaux 1860 m. pagamino pirmajį pedalais varomą dviratį “velocipede”. Šis dviratis greitai tapo populiarus, kas pasitarnavo tolesniam dviračių tobulinimui.
1868 m. prasidėjo didžioji dviračių gamyba Didžiojoje Britanijoje ir JAV. Niujorke buvo leidžiamas pirmasis apie dviračius laikraštis “The Velocipedist“.
1870-1880 m. buvo populiarūs dviračiai su dideliu priekiniu ratu ir mažu galiniu ratu. Dviračiai buvo ne itin patogūs, jie buvo nestabilūs ir gan pavojingi.
John Kemp Starley 1885 metais sukūrė saugesnį ir lengviau valdomą dviratį vadinama "Rover Safety Bicycle". Jo sukurtas dviratis buvo panašus į šiuolaikinį savo dizainu, turėjo panašių dydžių ratus ir rėmą, su horizontaliu vairu ant vairalazdės. Šis modelis buvo labai populiarus ir darė didelę įtaką tolesnei dviračių evoliucijai.
1888 m. atsirado pneumatinės padangos, kurias sukūrė škotas John Boyd Dunlop. Pneumatinės padangos suteikė patogesnį važiavimą ir mažesnį pasipriešinimą riedėjimui.
Jau 1890-aisiais buvo pradėta masiškai gaminti dviračius su stipinuotais ratais ir pneumatinėmis padangomis, taip pat su grandininėmis pavaromis ir stabdžiais.
Nuo 19 a. pabaigos ir iki dabar dviračių technologijos ir dizainas nuolat tobulėjo. Kuriamos įvairios inovacijos, dviračiai tapo lengvesni ir su tvirtesniais rėmais, ergonomiškesni ir t.t., Dabar dviračiai daug patogesni ir saugesni nei bet kada anksčiau.